Home arrow لیست تمامی مقالات
spacer
spacer
spacer امروز يكشنبه 30 ارديبهشت 1403

ورود و خروج

Username

Password

Remember me
Password Reminder
No account yet? Create one

جستجوی بخش دانلود

جستجوی: 
جستجو در تيتر فايلها: 
جستجو در توضيحات: 

تبلیغات

ایران مارکت سنتر
آموزش فارکس

 
آزمون استخدامی

براي دسترسي كامل به سایت، شما بايد با نام كاربري خود وارد شويد.
در صورت نداشتن نام كاربري لطفا ثبت نام كنيد.
(راهنمای ثبت نام pdf)

» دوستان علاقمند براي نويسندگي در سايت، آمادگي خود را از طريق فرم تماس با ما اعلام نمايند.

لیست تمامی مقالات
مهارت‌هاي مقابله‌اي Print E-mail
User Rating: / 1
Contributed by محسن علیجان نژاد   

در اين مقاله مهارت‌هاي مقابله‌اي به عنوان يك از مؤلفه‌هاي اساسي بهداشت رواني مورد بررسي قرار مي‌گيرد. مقابله تعريف شده و تدابير و منابع مقابله‌اي شرح داده مي‌شوند. انواع مقابله شامل مقابله كارآمد؛ مقابله متمركز بر مسئله (مقابله فعال، مقابله مبتني بر برنامه‌ريزي، مقابله بردبارانه و مقابله جستجوي حمايت اجتماعي كارآمد) و مقابله متمركز بر هيجان (مقابله مبتني بر جستجوي حمايت عاطفي، مقابله مبتني بر تفسير مجدد مثبت، مقابله مبتني بر مذهب و مقابله مبتني بر پذيرش) و مقابله ناكارآمد (پرداختن به احساسات دردناك از طريق تفكر آرزومندانه، استفاده از دارو براي فرار از رنج، تفكر منفي، رفتارهاي تكانشي، عدم درگيري ذهني و رفتاري و مقابله به صورت انكار) شرح داده مي‌شوند.

نويسنده : ابراهيم فهلي

منبع مقاله : راهكار مديريت


Write Comment (3 comments)


Read more...
مقدمه‌اي بر مديريت منابع انساني Print E-mail
User Rating: / 18
Contributed by محسن علیجان نژاد   

اين مقاله به صورت خلاصه موضوع مديريت منابع انساني را معرفي مي‌كند و به برخي از تعاريف و هم‌چنين برخي مفاهيم مربوط شامل تاريخچه، فلسفه، اهداف، وظايف، رويكرد و فعاليت‌ها اشاره مي‌كند.

نويسنده : مجيد اميدوار

منبع مقاله : راهكار مديريت


Write Comment (4 comments)


Read more...
«مديريت» يا «رهبري»، کدام يک براى موفقيت يک سازمان مورد نياز است؟ Print E-mail
User Rating: / 82
Contributed by محسن علیجان نژاد   

يک سازمان براى آنکه به اهداف عالى خود دست يابد بايد به دو مقوله «رهبري» و «مديريت» توجه داشت باشد. چرا که در جهان صنعتى امروز صرفاً برخوردار بودن از مهارتهاى مديريتى براى موفقيت يک مدير کافى نيست، بلکه مديران بايد شناختى اساسى از تفاوت ميان «مديريت» و «رهبري» داشته باشند و بدانند چگونه اين دو فعاليت براى تحقق موفقيت سازمان بايد با هم ترکيب شوند.

منبع : خانه كارآفرينان ايران


Write Comment (41 comments)


Read more...
مديريت تقاضا Print E-mail
User Rating: / 14
Contributed by محسن علیجان نژاد   

يكي از تعاريف نسبتاً جامعي كه درباره واژه مديريت بكار رفته است، مديريت را علم و هنر، برنامه ريزي (پيش بيني)، سازماندهي (تقسيم كار)، هدايت و رهبري ( راهنمايي كردن و توانايي نفوذ در دلها)، نظارت و كنترل (ناظر بودن و اصلاح كردن اشتباهات) و ايجاد هماهنگي(به وجود آوردن نگرش سيستمي) بين تمام اجزاي سازمان و منابع مختلف آن (انساني، مادي، فيزيكي) جهت نيل به اهداف از پيش تعيين شده با توجه به قوانين و عرف جامعه، مي داند.
اگر اين تعريف را كنار هر واژه ديگري بگذاريم، مي توانيم از آن استفاده كنيم، براي مثال: مديريت توليد، مديريت مالي، مديريت فروش ومديريت بازاريابي. به شرط آنكه واژه دوم را هم به درستي تعريف كنيم. اين مقاله مديريت تقاضا يا مديريت بازاريابي را مورد بررسي قرار مي دهد.

نويسنده : پرويز درگي

منبع مقاله : سازمان مديريت صنعتي


Write Comment (7 comments)


Read more...
هفت قانون براي كارآفرين نوپا Print E-mail
User Rating: / 4
Contributed by محسن علیجان نژاد   

بازاريابي و معرفي كسب و كار ديگر نياز به توضيح ندارد چرا كه اين روزها جهان تجارت و مسابقه‌هاي تبليغاتي همه دنياي اطرافمان را پركرده‌اند. كسي كه به تازگي كسب و كاري راه‌انداخته هم به فكر وارد شدن در اين حيطه پرهياهوست و كاملا پيداست كه راهي دشوار و پراز چالش‌هاي گوناگون را پيش رو دارد و افت و خيزهاي بسياري را تجربه خواهد كرد. او بايد از قوانين و اصول چندي آگاه باشد تا بتواند راهش را در اين جهان رقابتي امروز، پيدا نموده كسب و كارش را به روشي تاثيرگذار و پاسخگو معرفي نمايد. اگر شما هم يك كارآفرين تازه كار هستيد، نكات زير به كمكتان خواهند آمد:
مترجم: آذين صحابي

منبع مقاله : خانه كارآفرينان ايران

 


Write Comment (4 comments)


Read more...
اينترنت، ابزاري كارآمد در خدمت تبليغات Print E-mail
User Rating: / 1
Contributed by محسن علیجان نژاد   

اينترنت همراه با رشد روزافزون خود، كاربردهاي فراواني در صنايع مختلف يافته است. امروزه اينترنت بعنوان رسانه‌اي قدرتمند در اختيار صنعت تبليغات قرار گرفته است. بدليل ويژگي‌ها و مزيتهاي فراواني كه اينترنت در مقايسه با رسانه‌هاي سنتي دارد، تبليغات اينترنتي شاهد رشد فراواني در طي ساليان اخير بوده است. اين مقاله به ادبيات موضوع مي‌پردازد كه شامل تعريف تبليغات اينترنتي، تاريخچه و روند آن از ابتداي پيدايش تا كنون، انواع و اشكال مختلف تبليغات اينترنتي، و نيز مزيتها و محدوديتهاي آن مي‌باشد

 
منبع مقاله : راهکار مدیریت

Write Comment (0 comments)


Read more...
اصول مديريت كيفيت Print E-mail
User Rating: / 2
Written by همکاری با محسن علیجان نژاد   

اين سند هشت اصل مديريت كيفيت كه در استانداردهاي سيستم مديريت كيفيت بر مبناي سري ايزو 9000-2000 كاربرد دارد را معرفي مي‌نمايد. مديريت ارشد هر سازمان مي‌تواند از اين اصول بعنوان چارچوبي براي راهنمايي سازمان خويش به منظور بهبود عملكرد ها استفاده نمايد.

نويسنده : كميته فني 176 سازمان بين المللي استاندارد ISO
مترجم : صادق فر، حسين
 
منبع مقاله : راهکار مدیریت

Write Comment (0 comments)


Read more...
نقش كارآفريني در اشتغال زنان فارغ التحصيل دانشگاهي Print E-mail
User Rating: / 3
Contributed by محسن علیجان نژاد   

عصر حاضر مقارن با عصر كارآفريني است كه مفهوم آن از ديرباز در ادبيات و متون اقتصادي شناخته شده است اما چالشهاي فراروي اشتغال زنان در جوامع توسعه يافته و در حال توسعه از يك سو ، نابرابري در دسترسي به برخي از دوره‌هاي تحصيلات تكميلي از سوي ديگر و عدم امكان بروز اثربخشي و تواناييهاي زنان دانش‌آموخته آموزش عالي در نهايت ، راهكار كارآفريني را پيش روي دست‌اندركاران اين بخش نهاده است .

منبع مقاله : پايگاه جامع آموزشي پژوهشي كارآفريني


Write Comment (0 comments)


Read more...
کارآفرینی چیست ؟ Print E-mail
User Rating: / 18
Contributed by محسن علیجان نژاد   

تحولات و دگرگوني نظام اجتماعي ـ اقتصادي عصرحاضر ريشه در در پيشرفت و تغييرات بوجود آمده در علم و تكنولوژي دارد . از اين رو تضمين حيات و بقاء كشورها نيازمند نوآوري ، ابداع و خلق محصولات و خدمات جديد مي باشد چنين رويدادي ميسر نيست مگر توسط افرادي كه بتوانند با ايجاد تحول در سازمان ها يا تأسيس شركتهاي نو اين امر را محقق سازند از اين افراد به عنوان كارآفرين ياد مي‌كنند .

منبع مقاله : پایگاه جامع آموزشی پژوهشی کارآفرینی


Write Comment (1 comments)


Read more...
چگونه تغيير سازماني را رهبري و مديريت كنيم؟ Print E-mail
User Rating: / 6
Contributed by محسن علیجان نژاد   

اين مقاله به موضوع رهبري و مديريت تغيير مي‌پردازد و روش‌ها و استراتژي‌هاي برخورد با تغيير را شرح مي‌دهد. رهبري تغيير، استراتژي‌هاي رهبري تغيير شامل رهبري تغيير از طريق قدرت، رهبري تغيير از طريق استدلال و رهبري تغيير از طريق بازآموزي، فرايند تغيير، نقش‌هاي درگير در فرايند تغيير، معيارهاي اجراي تغيير و روش برخورد با مقاومت در برابر تغيير مباحث اين مقاله را تشكيل مي‌دهند.

ترجمه : مجيد اميدوار

منبع مقاله : راهكار مديريت


Write Comment (1 comments)


Read more...
<< Start < Previous 1 2 3 4 Next > End >>

Results 21 - 30 of 38
 

کلام مدیر

امين و رازدار افراد باشيد.

گالری


انتخابات انجمن علمی (مکان برگزاری انتخابات!)

تبلیغات

آمار سایت

Members: 12890
News: 257
Web Links: 34
Visitors: 4936073
We have 4 guests online
spacer

spacer
© 2007-2024 UMZManagement.ir All rights reserved. Powered By Mambo.
.حقوق این سایت محفوظ است و كپی برداری از آن با ذكر منبع بلامانع می باشد
Developed By Mambolearn Group & Alireza Hosseinnejad.